Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego 2021-2027 (FERS)
„Uczelnie Przyszłości”
Uniwersytet Rolniczy im. Hugona Kołłątaja w Krakowie otrzymał dofinansowanie na realizację projektu „Uczelnie Przyszłości” w ramach programu Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego 2021-2027 współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus.
Nr umowy: FERS.05.01-IZ.00-0080/24
Okres realizacji: 01.05.2024 r. – 31.12.2028 r.
Łączna wysokość wydatków kwalifikowalnych projektu: 65 595 942,50 zł
Kwota dofinansowania: 65 595 942,50 zł
- ze środków europejskich: 62 316 145,37 zł
- ze środków dotacji celowej: 3 279 797,13 zł
Cel projektu:
Celem głównym projektu jest wdrożenie innowacyjnego Modelu Edukacji Spersonalizowanej (w skrócie MES) opartego o autorskie projekty studentów w uczelniach różnego typu, w celu przetestowania możliwości jego powszechnego zastosowania. Założeniem MES jest poprawa skuteczności systemu kształcenia wyższego, pod kątem nabywania przez osoby studiujące kluczowych kompetencji, w tym umiejętność w zakresie przedsiębiorczości oraz powiązanie kształcenia z rynkiem pracy poprzez zaangażowanie mentorów spoza uczelni oraz stworzenie Biznesowych Zespołów Innowacyjnego Kształcenia.
Opis projektu:
Projekt zakłada zaangażowanie 12 uczelni, które będą realizowały zadania jako Partnerzy. Model Edukacji Spersonalizowanej będzie wdrażany „w sposób centralny”, bez przypisania go do poszczególnych kierunków/wydziałów, co pozwoli na wsparcie projektów interdyscyplinarnych i umożliwi aplikowanie wszystkim studentom danej uczelni.
MES zawiera cztery elementy:
- realizacja indywidualnego projektu innowacyjnego;
- mikrokursy (indywidualne);
- warsztaty grupowe;
- mentoring - praca bezpośrednio z projektem indywidualnym studenta, realizowany przez minimum 2 mentorów: naukowego i wdrożeniowego.
Studenci będą uczyć się spojrzenia na naukę jako narzędzie do rozwiązywania realnych problemów technologicznych czy społecznych, a swoich nauczycieli akademickich będą traktować jako ważne wsparcie na tej drodze. Osoby studiujące od początku studiów powinny rozwijać kompetencje przyszłości tzw. 4K (komunikacja, kooperacja, krytyczne myślenie i kreatywność) oraz przedsiębiorczość.
Grupa docelowa projektu:
Grupę docelową projektu można rozpatrywać szeroko jako osoby na studiach I stopnia lub pierwszych 3 latach studiów jednolitych w Polsce – z uwagi na to, że testowana innowacja ma znaleźć powszechne zastosowanie na uczelniach w Polsce, lub wąsko jako studentów 12 uczelni partnerskich, którzy będą mogli otrzymać wsparcie w ramach projektu.
Koordynator merytoryczny Modelu Edukacji Spersonalizowanej:
dr inż. Marta Czekaj, prof. URK
e-mail: marta.czekaj@urk.edu.pl
telefon: 12 662 43 71
Ekspert wsparcia w zakresie polityki jakości kształcenia uczelni:
prof. dr hab. inż. Aneta Kopeć
e-mail: aneta.kopec@urk.edu.pl
telefon: 12 662 48 18
Osoby do kontaktu:
mgr inż. Urszula Jabłońska-Korta
e-mail: u.jablonska@urk.edu.pl
telefon: 12 662 42 78
mgr inż. Anna Czech
e-mail: anna.czech@urk.edu.pl
telefon: 12 662 42 62
mgr Katarzyna Fijałka
e-mail: k.fijalka@urk.edu.pl
telefon: 12 662 42 59
„Kształtowanie liderów transformacji – uczelnia rozwoju kompetencji”
Uniwersytet Rolniczy im. Hugona Kołłątaja w Krakowie otrzymał dofinansowanie na realizację projektu „Kształtowanie liderów transformacji - uczelnia rozwoju kompetencji” w ramach programu Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego 2021-2027 współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus.
Okres realizacji: 01.05.2024 r. – 30.06.2029 r.
Łączna wysokość wydatków kwalifikowalnych projektu: 12 869 175,88 zł
Kwota dofinansowania: 12 479 175,88 zł
a) ze środków europejskich: 10 619 643,94 zł
b) ze środków dotacji celowej: 1 859 531,94 zł
c) wkład własny: 390 000,00 zł
Opis projektu:
Celem głównym projektu jest kompleksowa modyfikacja programów kształcenia przyszłych liderów transformacji dla rozwoju gospodarki, m.in. energetyki odnawialnej, rolnictwa
i przemysłu spożywczego.
Zadania projektowe realizowane będą na poszczególnych wydziałach i kierunkach:
1. Wydział Inżynierii Produkcji i Energetyki, kierunek: Odnawialne Źródła Energii i Gospodarka Odpadami.
2. Wydział Technologii Żywności, kierunki: Technologia Żywności i Żywienie Człowieka, Dietetyka, Gastronomia i Catering Dietetyczny, Browarnictwo i Słodownictwo.
3. Wydział Biotechnologii i Ogrodnictwa, kierunki: Ogrodnictwo, Technologia Roślin Leczniczych i Prozdrowotnych, Biotechnologia.
4. Wydział Inżynierii Środowiska i Geodezji, kierunki: Inżynieria i Gospodarka Wodna, Gospodarka Przestrzenna.
5. Wydział Rolniczo-Ekonomiczny, kierunki: Rolnictwo, Biogospodarka.
6. Uniwersyteckie Centrum Medycyny Weterynaryjnej UJ – UR, kierunek: Weterynaria.
Projekt zakłada realizację 4 typów głównych zadań merytorycznych polegających na:
1. Tworzeniu nowych i modyfikacji istniejących programów kształcenia we współpracy
z otoczeniem społeczno-gospodarczym.
2. Realizacji dodatkowych elementów praktycznych, podnoszących kompetencje studentów i studentek, takie jak staże, kursy, szkolenia, wizyty studyjne, zajęcia prowadzone przez praktyków.
3. Realizacji działań przeciwdziałających przedwczesnemu kończeniu nauki.
4. Wsparciu rozwoju kompetencji kadry zaangażowanej w proces kształcenia.
Grupę docelową projektu stanowią:
- studenci i studentki, którzy rozpoczną edukację w X.2024 r., realizując modyfikowane programy kształcenia – 695 os.;
- kadra akademicka realizujący kształcenie dla studentów i studentek stanowiących grupę docelową na zmodyfikowanych kierunkach – 160 os.
Projekt przyczyni się do osiągnięcia wskaźników kluczowych dla FERS tj.:
1. Liczba podmiotów systemu szkolnictwa wyższego i nauki objętych wsparciem w celu dostosowania kształcenia do potrzeb rozwoju gospodarki oraz zielonej i cyfrowej transformacji – 1 szt.
2. Liczba nauczycieli akademickich objętych wsparciem w zakresie nabywania i rozwoju kompetencji lub kwalifikacji - 160 os.
3. Liczba osób uczestniczących w kształceniu na poziomie wyższym, które nabyły kompetencje lub kwalifikacje dzięki wsparciu EFS+ - 770 os.
Kierowniczka projektu:
mgr inż. Urszula Jabłońska-Korta
e-mail: u.jablonska@urk.edu.pl
telefon: 12 662 42 78
Informacja o możliwości zgłaszania podejrzenia o niezgodności projektu lub działań Beneficjenta z Konwencją o prawach osób niepełnosprawnych
Uprzejmie informujemy o możliwości zgłaszania do Instytucji Zarządzającej lub Instytucji Pośredniczącej podejrzenia o niezgodności projektu lub działań Beneficjenta z Konwencją
o prawach osób niepełnosprawnych sporządzoną w Nowym Jorku dnia 13 grudnia 2006 r. (Dz. U. z 2012 r. poz. 1169, z późn. zm.), zwanej dalej „KPON”.
Sygnały, zgłoszenia lub skargi dotyczące wystąpienia niezgodności projektów FERS z postanowieniami KPON mogą przekazywać osoby fizyczne (uczestnicy projektów lub ich pełnomocnicy i przedstawiciele), instytucje uczestniczące we wdrażaniu funduszy Unii Europejskiej, strona społeczna (stowarzyszenia, fundacje), za pomocą (w każdym poniższym przypadku uznaje się zgłoszenie za przekazane w formie pisemnej):
1. poczty tradycyjnej - w formie listownej na adres ministerstwa: Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej, ul. Wspólna 2/4, 00-926 Warszawa lub Instytucji Pośredniczącej: Narodowe Centrum Badań i Rozwoju, ul. Chmielna 69, 00-801 Warszawa.
2. skrzynki nadawczej e-puap Ministerstwa Funduszy i Polityki Regionalnej lub Instytucji Pośredniczącej: /MIR/SkrytkaESP lub /NCBiR/SkrytkaESP.
„Podnoszenie kwalifikacji i kompetencji kadry dydaktycznej i doktorantów w celu wzmocnienia jakości nauczania na Uniwersytecie Rolniczym w Krakowie.”
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego 2021-2027 współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus.
Okres realizacji: 01.03.2024 r. – 31.10.2026 r.
Łączna wysokość wydatków kwalifikowalnych Projektu: 4 831 147,59 zł
Kwota dofinansowania: 4 683 797,59 zł
a) ze środków europejskich: 3 986 662,99 zł
b) ze środków dotacji celowej: 697 134,60 zł
c) wkład własny:147 350,00 zł
Opis projektu:
Celem głównym projektu jest wsparcie kadry akademickiej i doktorantów Uniwersytetu Rolniczego w Krakowie (URK) w zakresie nabywania i rozwoju kompetencji lub kwalifikacji w celu dostosowania kształcenia do potrzeb rozwoju gospodarki oraz zielonej i cyfrowej transformacji.
Cel główny zostanie uzyskany dzięki realizacji celów szczegółowych do których należą:
1. Wzrost kwalifikacji i kompetencji w tym obligatoryjnie w zakresie kompetencji dydaktycznych, cyfrowych oraz na rzecz zielonej transformacji u 200 pracowników URK należących do kadry akademickiej.
2. Wzrostu kwalifikacji i kompetencji w tym obligatoryjnie w zakresie kompetencji dydaktycznych, cyfrowych oraz na rzecz zielonej transformacji u 40 doktorantów kształcących się w Szkole Doktorskiej Uniwersytetu Rolniczego w Krakowie.
Grupę docelową projektu stanowi:
● 40 doktorantek i doktorantów, będących osobami kształcącymi się w Szkole Doktorskiej Uniwersytetu Rolniczego w Krakowie zgodnie z art. 198 ustawy Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce,
● 200 UP pracownic i pracowników URK należących do kadry akademickiej (KA) czyli pracowników URK prowadzących dydaktykę (nauczyciele akademiccy w rozumieniu art. 114 ustawy Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce oraz inne osoby prowadzące dydaktykę bez względu na formę zatrudnienia, tj. dydaktycy, którzy nie są nauczycielami akademickimi).
Projekt przyczyni się do osiągnięcia wskaźników kluczowych dla FERS tj.:
1. Liczba podmiotów systemu szkolnictwa wyższego i nauki objętych wsparciem w celu dostosowania kształcenia do potrzeb rozwoju gospodarki oraz zielonej i cyfrowej transformacji 1 szt.
2. Liczba osób z kadry akademickiej objętych wsparciem w zakresie nabywania i rozwoju kompetencji lub kwalifikacji 200 osób.
3. Liczba doktorantów objętych wsparciem w zakresie nabywania i rozwoju kompetencji lub kwalifikacji 40 osób.
W projekcie zaplanowano realizację następujących zadań:
Zadanie 1. Działania podnoszące kwalifikacje i kompetencje kadry prowadzącej dydaktykę oraz doktorantów w zakresie kompetencji dydaktycznych oraz cyfrowych.
Zadanie 2. Działania podnoszące kwalifikacje i kompetencje kadry prowadzącej dydaktykę oraz doktorantów w zakresie kompetencji merytorycznych w tym na rzecz zielonej transformacji oraz językowych
Zespół projektowy:
Koordynatorka projektu:
Mgr inż. Urszula Jabłońska-Korta
E-mail: u.jablonska@urk.edu.pl
Telefon: 12 662 42 78
Kierowniczka projektu:
Mgr Agnieszka Kapczyńska-Pacześ
E-mail: a.paczes@urk.edu.pl
Telefon: 12 662 42 23
Informacja o możliwości zgłaszania podejrzenia o niezgodności Projektu lub działań Beneficjenta z Konwencją o prawach osób niepełnosprawnych
Uprzejmie informujemy o możliwości zgłaszania do Instytucji Zarządzającej lub Instytucji Pośredniczącej podejrzenia o niezgodności Projektu lub działań Beneficjenta z Konwencją o prawach osób niepełnosprawnych sporządzoną w Nowym Jorku dnia 13 grudnia 2006 r. (Dz. U. z 2012 r. poz. 1169, z późn. zm.), zwanej dalej „KPON”.
Sygnały, zgłoszenia lub skargi dotyczące wystąpienia niezgodności projektów FERS z postanowieniami KPON mogą przekazywać osoby fizyczne (uczestnicy projektów lub ich pełnomocnicy i przedstawiciele), instytucje uczestniczące we wdrażaniu funduszy Unii Europejskiej, strona społeczna (stowarzyszenia, fundacje), za pomocą (w każdym poniższym przypadku uznaje się zgłoszenie za przekazane w formie pisemnej):
1. poczty tradycyjnej - w formie listownej na adres ministerstwa: Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej, ul. Wspólna 2/4, 00-926 Warszawa lub Instytucji Pośredniczącej: Narodowe Centrum Badań i Rozwoju, ul. Chmielna 69, 00-801 Warszawa,
2. skrzynki nadawczej e-puap Ministerstwa Funduszy i Polityki Regionalnej lub Instytucji Pośredniczącej: /MIR/SkrytkaESP lub /NCBiR/SkrytkaESP.