Logo CAWP

Edukacja przyszłości na Uniwersytecie Rolniczym - program monitorowania drop-out i wsparcia dla studentów i wykładowców

Całkowity budżet: 4 923 472,02 zł

  • dofinansowanie EFS+: 4 770 822,02 zł
  • wkład własny: 152 650,00 zł

Okres realizacji: 01.09.2025 – 31.01.2029

Uczestnicy projektu:

  • pracownicy URK – nauczyciele akademiccy, 80 osób wezmą udział w szkoleniach w ramach Zad. 5
  • studenci URK 800 osób biorących udział w zajęciach wyrównawczych, szkoleniach, mentoringu, wizytach studyjnych w ramach Zad. 3, 4,5

Zadania projektu

Zadanie 1. Monitorowanie zjawiska drop-out

  • przygotowanie wewnętrznych regulacji określających jednolite procedury i przydzielających zadania poszczególnym jednostkom uczelni, aby mogły one szybko i skutecznie reagować na oznaki możliwej rezygnacji studentów. Wyznaczenie koordynatorów na każdym wydziale, którzy będą odpowiedzialni za bieżące monitorowanie problemu drop-outu.
  • rozbudowa i dostosowanie systemu informatycznego SAD (powiązanego z USOS) o moduł do śledzenia rezygnacji. Zintegrowanie systemu z bazą danych uczelni (obejmującą m.in. wyniki w nauce, obecność, sytuację finansową studentów) pozwoli na analizę danych w czasie rzeczywistym. Dzięki temu uczelnia będzie miała całościowy obraz sytuacji każdego studenta i będzie mogła szybko reagować na trudności. System będzie również tworzył raporty wskazujące potencjalne ryzyka, co ułatwi podejmowanie działań wspierających.

Zadanie 2. Zwiększanie efektywności procesu rekrutacji

  • spotkania w szkołach średnich – prezentacja kierunków studiów, możliwości rozwoju i perspektyw zawodowych.
  • opracowanie 60 podcastów z udziałem przedsiębiorców, ekspertów, absolwentów i studentów. Poruszana tematyka obejmie życie akademickie oraz praktyczne wykorzystanie wiedzy na rynku pracy. Podcasty będą publikowane na Spotify i YouTube, a ich promocja odbędzie się poprzez media społecznościowe, co ma zwiększyć skuteczność rekrutacji i zostało wskazane jako potrzebne w badaniach ankietowych.

Zadanie 3. Wsparcie struktur aktywizacji zawodowej (BK, AIP)

  • spotkania mentorskie dla studentów z przedsiębiorcami i absolwentami.
  • szkolenia dla studentów z umiejętności miękkich, które zwiększają pewność siebie studentów i przygotowują ich do przyszłych wyzwań zawodowych.

Zadanie 4. Działania prewencyjne na rzecz zmniejszenia drop-out

  • organizacja zajęć wyrównawczych dla studentów pierwszego roku.
  • utworzenie stref komfortu na wydziałach.

Zadanie 5. Zmiany w procesie kształcenia i komunikacji

  • szkolenia dla nauczycieli akademickich.
  • wizyty studyjne dla studentów.
  • opracowania i rozwoju ekosystemu komunikacji akademickiej z wykorzystaniem mediów społecznościowych.

Harmonogram (lata 2025–2029)

2025/III kwartał: rozpoczęcie wszystkich zadań.

2025–2029: równoległa realizacja działań (monitoring, rekrutacja, szkolenia).

2029/I kwartał: zakończenie wszystkich działań i ewaluacja.

Kierownik projektu:

dr inż. Tomasz Stachura

Mickiewicza 24/28, 30-059 Kraków, pok: 545b

12 662 40 25

tomasz.stachura@urk.edu.pl

Informacja o możliwości zgłaszania podejrzenia o niezgodności projektu lub działań Beneficjenta z Konwencją o prawach osób niepełnosprawnych

Uprzejmie informujemy o możliwości zgłaszania do Instytucji Zarządzającej lub Instytucji Pośredniczącej podejrzenia o niezgodności projektu lub działań Beneficjenta z Konwencją o prawach osób niepełnosprawnych sporządzoną w Nowym Jorku dnia 13 grudnia 2006 r. (Dz. U. z 2012 r. poz. 1169, z późn. zm.), zwanej dalej „KPON”.

Sygnały, zgłoszenia lub skargi dotyczące wystąpienia niezgodności projektów FERS z postanowieniami KPON mogą przekazywać osoby fizyczne (uczestnicy projektów lub ich pełnomocnicy i przedstawiciele), instytucje uczestniczące we wdrażaniu funduszy Unii Europejskiej, strona społeczna (stowarzyszenia, fundacje), za pomocą (w każdym poniższym przypadku uznaje się zgłoszenie za przekazane w formie pisemnej):

  1. poczty tradycyjnej - w formie listownej na adres ministerstwa: Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej, ul. Wspólna 2/4, 00-926 Warszawa lub Instytucji Pośredniczącej: Narodowe Centrum Badań i Rozwoju, ul. Chmielna 69, 00-801 Warszawa.
  2. skrzynki nadawczej e-puap Ministerstwa Funduszy i Polityki Regionalnej lub Instytucji Pośredniczącej: /MIR/SkrytkaESP lub /NCBiR/SkrytkaESP.

„Uczelnie Przyszłości”

logotypy

Uniwersytet Rolniczy im. Hugona Kołłątaja w Krakowie otrzymał dofinansowanie na realizację projektu „Uczelnie Przyszłości” w ramach programu Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego 2021-2027 współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus.

Nr umowy: FERS.05.01-IZ.00-0080/24

Okres realizacji: 01.05.2024 r. – 31.12.2028 r.

Łączna wysokość wydatków kwalifikowalnych projektu: 65 595 942,50 zł

Kwota dofinansowania: 65 595 942,50 zł

  •  ze środków europejskich: 62 316 145,37 zł
  • ze środków dotacji celowej: 3 279 797,13 zł

Cel projektu:

Celem głównym projektu jest wdrożenie innowacyjnego Modelu Edukacji Spersonalizowanej (w skrócie MES) opartego o autorskie projekty studentów w uczelniach różnego typu, w celu przetestowania możliwości jego powszechnego zastosowania. Założeniem MES jest poprawa skuteczności systemu kształcenia wyższego, pod kątem nabywania przez osoby studiujące kluczowych kompetencji, w tym umiejętność w zakresie przedsiębiorczości oraz powiązanie kształcenia z rynkiem pracy poprzez zaangażowanie mentorów spoza uczelni oraz stworzenie Biznesowych Zespołów Innowacyjnego Kształcenia.

Opis projektu:

Projekt zakłada zaangażowanie 12 uczelni, które będą realizowały zadania jako Partnerzy. Model Edukacji Spersonalizowanej będzie wdrażany „w sposób centralny”, bez przypisania go do poszczególnych kierunków/wydziałów, co pozwoli na wsparcie projektów interdyscyplinarnych i umożliwi aplikowanie wszystkim studentom danej uczelni.

MES zawiera cztery elementy:

  1. realizacja indywidualnego projektu innowacyjnego;
  2. mikrokursy (indywidualne);
  3. warsztaty grupowe;
  4. mentoring - praca bezpośrednio z projektem indywidualnym studenta, realizowany przez minimum 2 mentorów: naukowego i wdrożeniowego.

Studenci będą uczyć się spojrzenia na naukę jako narzędzie do rozwiązywania realnych problemów technologicznych czy społecznych, a swoich nauczycieli akademickich będą traktować jako ważne wsparcie na tej drodze. Osoby studiujące od początku studiów powinny rozwijać kompetencje przyszłości tzw. 4K (komunikacja, kooperacja, krytyczne myślenie i kreatywność) oraz przedsiębiorczość.

Grupa docelowa projektu:

Grupę docelową projektu można rozpatrywać szeroko jako osoby na studiach I stopnia lub pierwszych 3 latach studiów jednolitych w Polsce – z uwagi na to, że testowana innowacja ma znaleźć powszechne zastosowanie na uczelniach w Polsce, lub wąsko jako studentów 12 uczelni partnerskich, którzy będą mogli otrzymać wsparcie w ramach projektu.

 

Koordynator merytoryczny Modelu Edukacji Spersonalizowanej:

dr inż. Marta Czekaj, prof. URK

e-mail: marta.czekaj@urk.edu.pl

telefon: 12 662 43 71

Ekspert wsparcia w zakresie polityki jakości kształcenia uczelni:

prof. dr hab. inż. Aneta Kopeć

e-mail: aneta.kopec@urk.edu.pl

telefon: 12 662 48 18

 

Osoby do kontaktu:

mgr inż. Urszula Jabłońska-Korta

e-mail: u.jablonska@urk.edu.pl

telefon: 12 662 42 78

 

mgr inż. Anna Czech

e-mail: anna.czech@urk.edu.pl

telefon: 12 662 42 62

 

mgr Katarzyna Fijałka

e-mail: k.fijalka@urk.edu.pl

telefon: 12 662 42 59

 

„Kształtowanie liderów transformacji – uczelnia rozwoju kompetencji”

logotypy

Uniwersytet Rolniczy im. Hugona Kołłątaja w Krakowie otrzymał dofinansowanie na realizację projektu „Kształtowanie liderów transformacji - uczelnia rozwoju kompetencji” w ramach programu Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego 2021-2027 współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus.

Strona internetowa projektu: https://ksztaltowanieliderow.urk.edu.pl/

Okres realizacji: 01.05.2024 r. – 30.06.2029 r.

Łączna wysokość wydatków kwalifikowalnych projektu: 12 869 175,88 zł

Kwota dofinansowania: 12 479 175,88 zł

a) ze środków europejskich: 10 619 643,94 zł

b) ze środków dotacji celowej: 1 859 531,94 zł

c) wkład własny: 390 000,00 zł

Opis projektu:

Celem głównym projektu jest kompleksowa modyfikacja programów kształcenia przyszłych liderów transformacji dla rozwoju gospodarki, m.in. energetyki odnawialnej, rolnictwa
i przemysłu spożywczego.

Zadania projektowe realizowane będą na poszczególnych wydziałach i kierunkach:

1. Wydział Inżynierii Produkcji i Energetyki, kierunek: Odnawialne Źródła Energii i Gospodarka Odpadami.

2. Wydział Technologii Żywności, kierunki: Technologia Żywności i Żywienie Człowieka, Dietetyka, Gastronomia i Catering Dietetyczny, Browarnictwo i Słodownictwo.

3. Wydział Biotechnologii i Ogrodnictwa, kierunki: Ogrodnictwo, Technologia Roślin Leczniczych i Prozdrowotnych, Biotechnologia.

4. Wydział Inżynierii Środowiska i Geodezji, kierunki: Inżynieria i Gospodarka Wodna, Gospodarka Przestrzenna.

5. Wydział Rolniczo-Ekonomiczny, kierunki: Rolnictwo, Biogospodarka.

6. Uniwersyteckie Centrum Medycyny Weterynaryjnej UJ – UR, kierunek: Weterynaria.

Projekt zakłada realizację 4 typów głównych zadań merytorycznych polegających na:

1. Tworzeniu nowych i modyfikacji istniejących programów kształcenia we współpracy
z otoczeniem społeczno-gospodarczym.

2. Realizacji dodatkowych elementów praktycznych, podnoszących kompetencje studentów i studentek, takie jak staże, kursy, szkolenia, wizyty studyjne, zajęcia prowadzone przez praktyków.

3. Realizacji działań przeciwdziałających przedwczesnemu kończeniu nauki.

4. Wsparciu rozwoju kompetencji kadry zaangażowanej w proces kształcenia.

Grupę docelową projektu stanowią:

  • studenci i studentki, którzy rozpoczną edukację w X.2024 r., realizując modyfikowane programy kształcenia – 695 os.;
  • kadra akademicka realizujący kształcenie dla studentów i studentek stanowiących grupę docelową na zmodyfikowanych kierunkach – 160 os.

Projekt przyczyni się do osiągnięcia wskaźników kluczowych dla FERS tj.:

1. Liczba podmiotów systemu szkolnictwa wyższego i nauki objętych wsparciem w celu dostosowania kształcenia do potrzeb rozwoju gospodarki oraz zielonej i cyfrowej transformacji – 1 szt.

2. Liczba nauczycieli akademickich objętych wsparciem w zakresie nabywania i rozwoju kompetencji lub kwalifikacji - 160 os.

3. Liczba osób uczestniczących w kształceniu na poziomie wyższym, które nabyły kompetencje lub kwalifikacje dzięki wsparciu EFS+ - 770 os.

Kierowniczka projektu:

mgr inż. Urszula Jabłońska-Korta

e-mail: u.jablonska@urk.edu.pl

telefon: 12 662 42 78

Informacja o możliwości zgłaszania podejrzenia o niezgodności projektu lub działań Beneficjenta z Konwencją o prawach osób niepełnosprawnych

Uprzejmie informujemy o możliwości zgłaszania do Instytucji Zarządzającej lub Instytucji Pośredniczącej podejrzenia o niezgodności projektu lub działań Beneficjenta z Konwencją
o prawach osób niepełnosprawnych sporządzoną w Nowym Jorku dnia 13 grudnia 2006 r. (Dz. U. z 2012 r. poz. 1169, z późn. zm.), zwanej dalej „KPON”.

Sygnały, zgłoszenia lub skargi dotyczące wystąpienia niezgodności projektów FERS z postanowieniami KPON mogą przekazywać osoby fizyczne (uczestnicy projektów lub ich pełnomocnicy i przedstawiciele), instytucje uczestniczące we wdrażaniu funduszy Unii Europejskiej, strona społeczna (stowarzyszenia, fundacje), za pomocą (w każdym poniższym przypadku uznaje się zgłoszenie za przekazane w formie pisemnej):

1.    poczty tradycyjnej - w formie listownej na adres ministerstwa: Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej, ul. Wspólna 2/4, 00-926 Warszawa lub Instytucji Pośredniczącej: Narodowe Centrum Badań i Rozwoju, ul. Chmielna 69, 00-801 Warszawa.

2.    skrzynki nadawczej e-puap Ministerstwa Funduszy i Polityki Regionalnej lub Instytucji Pośredniczącej: /MIR/SkrytkaESP lub /NCBiR/SkrytkaESP.

„Podnoszenie kwalifikacji i kompetencji kadry dydaktycznej i doktorantów w celu wzmocnienia jakości nauczania na Uniwersytecie Rolniczym w Krakowie.”

logotypy

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego 2021-2027 współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus.

Okres realizacji: 01.03.2024 r. – 31.10.2026 r.

Łączna wysokość wydatków kwalifikowalnych Projektu: 4 831 147,59 zł

Kwota dofinansowania: 4 683 797,59 zł

a) ze środków europejskich: 3 986 662,99 zł

b) ze środków dotacji celowej: 697 134,60 zł

c) wkład własny:147 350,00 zł

Opis projektu:

Celem głównym projektu jest wsparcie kadry akademickiej i doktorantów Uniwersytetu Rolniczego w Krakowie (URK) w zakresie nabywania i rozwoju kompetencji lub kwalifikacji w celu dostosowania kształcenia do potrzeb rozwoju gospodarki oraz zielonej i cyfrowej transformacji.

Cel główny zostanie uzyskany dzięki realizacji celów szczegółowych do których należą:

1. Wzrost kwalifikacji i kompetencji w tym obligatoryjnie w zakresie kompetencji dydaktycznych, cyfrowych oraz na rzecz zielonej transformacji u 200 pracowników URK należących do kadry akademickiej.

2. Wzrostu kwalifikacji i kompetencji w tym obligatoryjnie w zakresie kompetencji dydaktycznych, cyfrowych oraz na rzecz zielonej transformacji u 40 doktorantów kształcących się w Szkole Doktorskiej Uniwersytetu Rolniczego w Krakowie.

Grupę docelową projektu stanowi:

● 40 doktorantek i doktorantów, będących osobami kształcącymi się w Szkole Doktorskiej Uniwersytetu Rolniczego w Krakowie zgodnie z art. 198 ustawy Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce,

● 200 UP pracownic i pracowników URK należących do kadry akademickiej (KA) czyli pracowników URK prowadzących dydaktykę (nauczyciele akademiccy w rozumieniu art. 114 ustawy Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce oraz inne osoby prowadzące dydaktykę bez względu na formę zatrudnienia, tj. dydaktycy, którzy nie są nauczycielami akademickimi).

Projekt przyczyni się do osiągnięcia wskaźników kluczowych dla FERS tj.:

1. Liczba podmiotów systemu szkolnictwa wyższego i nauki objętych wsparciem w celu dostosowania kształcenia do potrzeb rozwoju gospodarki oraz zielonej i cyfrowej transformacji 1 szt.

2. Liczba osób z kadry akademickiej objętych wsparciem w zakresie nabywania i rozwoju kompetencji lub kwalifikacji 200 osób.

3. Liczba doktorantów objętych wsparciem w zakresie nabywania i rozwoju kompetencji lub kwalifikacji 40 osób.

W projekcie zaplanowano realizację następujących zadań:

Zadanie 1. Działania podnoszące kwalifikacje i kompetencje kadry prowadzącej dydaktykę oraz doktorantów w zakresie kompetencji dydaktycznych oraz cyfrowych.

Zadanie 2. Działania podnoszące kwalifikacje i kompetencje kadry prowadzącej dydaktykę oraz doktorantów w zakresie kompetencji merytorycznych w tym na rzecz zielonej transformacji oraz językowych

 

Zespół projektowy:

Koordynatorka projektu:

Mgr inż. Urszula Jabłońska-Korta

E-mail: u.jablonska@urk.edu.pl

Telefon: 12 662 42 78

 

Kierowniczka projektu:

Mgr Agnieszka Kapczyńska-Pacześ

E-mail: a.paczes@urk.edu.pl

Telefon: 12 662 42 23

 

Informacja o możliwości zgłaszania podejrzenia o niezgodności Projektu lub działań Beneficjenta z Konwencją o prawach osób niepełnosprawnych

Uprzejmie informujemy o możliwości zgłaszania do Instytucji Zarządzającej lub Instytucji Pośredniczącej podejrzenia o niezgodności Projektu lub działań Beneficjenta z Konwencją o prawach osób niepełnosprawnych sporządzoną w Nowym Jorku dnia 13 grudnia 2006 r. (Dz. U. z 2012 r. poz. 1169, z późn. zm.), zwanej dalej „KPON”.

Sygnały, zgłoszenia lub skargi dotyczące wystąpienia niezgodności projektów FERS z postanowieniami KPON mogą przekazywać osoby fizyczne (uczestnicy projektów lub ich pełnomocnicy i przedstawiciele), instytucje uczestniczące we wdrażaniu funduszy Unii Europejskiej, strona społeczna (stowarzyszenia, fundacje), za pomocą (w każdym poniższym przypadku uznaje się zgłoszenie za przekazane w formie pisemnej):

1.    poczty tradycyjnej - w formie listownej na adres ministerstwa: Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej, ul. Wspólna 2/4, 00-926 Warszawa lub Instytucji Pośredniczącej: Narodowe Centrum Badań i Rozwoju, ul. Chmielna 69, 00-801 Warszawa,

2.    skrzynki nadawczej e-puap Ministerstwa Funduszy i Polityki Regionalnej lub Instytucji Pośredniczącej: /MIR/SkrytkaESP lub /NCBiR/SkrytkaESP.